Шановні здобувачі освіти!
Розпочато роботу сервісу Take lt Down, який допоможе зупинити поширення та видалити онлайн оголені фото й відео, зроблені дітьми, від наших партнерів із громадської організації #stop_sexтинг, доступний за посиланням:
Стратегя впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року
План Заходів що до Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти
Графік роботи
практичного психолога та соціального педагога
КУ В-Піщанська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів на 2023/2024 навчальний рік
м. Суми Ляшенка Миколи Миколайовича
День тижня |
Графік роботи соціального педагога |
Графік роботи практичного психолога |
||
Інтервал часу |
Вид діяльності |
Інтервал часу |
Вид діяльності |
|
Понеділок |
8.00-10.00 |
Організаційно-методична робота |
10.00-12.00 |
Робота з учнями школи І та ІІ ст. |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
13.00-14.00 |
Консультації для учнів |
14.00-15.00 |
Робота з учнями, які потребують підвищеної уваги |
|
15.00-16.00 |
Консультації для педагогів |
16.00-17.00 |
Консультативна робота з педагогами школи |
|
Вівторок |
8.00-10.00 |
Соціально-педагогічне дослідження |
10.00-11.00 |
Робота з учнями школи І ст. |
11.00-12.00 |
Організаційно-методична робота |
|||
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
13.00-14.00 |
Профілактична та розвиваюча робота |
14.00-15.00 |
Робота з учнями ІІ та ІІІ ст. |
|
15.00-16.00 |
Організаційно-методична робота |
16.00-17.00 |
Консультативна робота з батьками |
|
Середа |
08.00-10.00 |
Організаційно-методична робота |
10.00-12.00 |
Робота з учнями школи І та ІІ ст. |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
13.00-14.00 |
Профілактична та розвиваюча робота |
14.00-15.00 |
Робота з учнями молодшої школи |
|
15.00-16.00 |
Соціальне інспектування |
16.00-17.00 |
Організаційно-методична робота |
|
Четвер |
8.00-12.00 |
Методичний день |
13.00-17.00 |
Методичний день |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
П’ятниця |
8.00-10.00 |
Соціально-педагогічне дослідження
|
10.00-11.00 |
Організаційно-методична робота |
11.00-12.00 |
Робота з учнями школи І та ІІ ст. |
|||
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
13.00-14.00 |
Консультації для учнів |
14.00-15.00 |
Робота з учнями школи ІІІ ст. |
|
15.00-16.00 |
Консультації для педагогів |
16.00-17.00 |
Консультативна робота з педагогами школи |
https://happymind.help/trenazher/ Психоллогічний тренажер для підлітків
bravekidsukraine Круті в укритті
Торгівля людьми – здійснення з метою експлуатації вербування, перевезення, передачі, приховування чи отримання людей шляхом погрози силою або її застосування чи інших форм примусу, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою чи вразливістю стану або шляхом підкупу у вигляді платежів чи вигод для одержання згоди особи, яка контролює іншу особу. Таке визначення торгівлі людьми дає ”Протокол з попередження торгівлі людьми, особливо жінками і дітьми”, який доповнює Конвенцію ООН про боротьбу з транснаціональною організованою злочинністю.
Торгівля людьми – це сукупність таких ознак:
· вербування;
· перевезення;
· передача;
· продаж;
· усиновлення (удочеріння) у комерційних цілях, використання в порнобізнесі;
· використання у військових конфліктах;
· залучення до злочинної діяльності;
· трансплантація чи насильницьке донорство;
· примус до заняття проституцією;
· рабство і ситуації, подібні до рабства;
· примусова праця;
· залучення в боргову кабалу;
· використання шантажу, погроз, насильства.
Лист МОН № 1/3663-22 від 25.03.2022 "Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії"
Статистика
Протягом 2019 року Мінсоцполітики встановлено статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми, 185 громадянам. Серед осіб, яким встановлено зазначений статус, 53 жінок, 119 чоловіків та 13 дітей (3 хлопчиків та 10 дівчаток).
Протягом зазначеного періоду 65 осіб постраждало від торгівлі людьми в Україні, 120 осіб – від торгівлі людьми за кордоном.
За видами експлуатації 85 осіб постраждало від трудової експлуатації, 40 осіб втягнуто у злочинну діяльність, 37 осіб від сексуальної експлуатації, 17 осіб використано у збройних конфліктах, 3 осіб використано у порнобізнесі, 1 особу залучено до жебракування, 1 особа постраждала від змішаної експлуатації (трудова та сексуальна експлуатації), 1 дитину було продано третім особам.
Починаючи з 2000 року за допомогою до громадських організацій звернулись понад 15 тисяч українців, які постраждали від торгівлі людьми.
Матеріали для педагогів
Громадська спілка "А21 Україна" – міжнародна неприбуткова організація, місією якої є скасування рабства, підготувала матеріали для педагогів щодо протидії торгівлі людьми.
Серед матеріалів є профілактичний семінар та додатки до нього щодо запобігання ризику втягнення молоді до ситуацій торгівлі людьми. Семінар допоможе педагогам працювати над підвищенням психологічної готовності молоді протистояти викликам, що можуть призвести до потрапляння в ситуації експлуатації та втягнення в злочинну діяльність. У додатках є інтерактивні заняття, ігри та відео для старших школярів.
Презентаційні матеріали учасників круглого столу за результатами Всеукраїнського моніторингового дослідження стану виконання у системі освіти законодавства щодо протидії торгівлі людьми, який відбувся 28 лютого 2019 року в Міністерстві освіти і науки України:
· Діяльність у сфері протидії торгівлі людьми
· Ситуація щодо торгівлі людьми та звернення громадян на гарячу лінію
· Розвиток державної політики у сфері протидії торгівлі людьми
Всеукраїнська благодійна організація «Український фонд «Благополуччя дітей»:
· Програма «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» для початкової школи
· Програми виховних заходів «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» для учнів 7–11 класів
· Інформаційно-методичні матеріали
· Програма у Тернопільській області
· Навчальна програма гуртка «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» 7 клас
· Навчальна програма гуртка «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» 8 клас
· Навчальна програма гуртка «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» 9 клас
· Навчальна програма факультативу «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» 7 клас
· Навчальна програма факультативу «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» 8 клас
· Навчальна програма факультативу «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» 9 клас
Графік роботи
практичного психолога та соціального педагога
КУ В-Піщанська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів на 2022/2023 навчальний рік
м. Суми Ляшенка Миколи Миколайовича
День тижня |
Графік роботи соціального педагога |
Графік роботи практичного психолога |
||
Інтервал часу |
Вид діяльності |
Інтервал часу |
Вид діяльності |
|
Понеділок |
8.00-10.00 |
Організаційно-методична робота |
10.00-12.00 |
Робота з учнями школи І та ІІ ст. |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
13.00-14.00 |
Консультації для учнів |
14.00-15.00 |
Робота з учнями, які потребують підвищеної уваги |
|
15.00-16.00 |
Консультації для педагогів |
16.00-17.00 |
Консультативна робота з педагогами школи |
|
Вівторок |
8.00-10.00 |
Соціально-педагогічне дослідження |
10.00-11.00 |
Робота з учнями школи І ст. |
11.00-12.00 |
Організаційно-методична робота |
|||
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
13.00-14.00 |
Профілактична та розвиваюча робота |
14.00-15.00 |
Робота з учнями ІІ та ІІІ ст. |
|
15.00-16.00 |
Організаційно-методична робота |
16.00-17.00 |
Консультативна робота з батьками |
|
Середа |
08.00-10.00 |
Організаційно-методична робота |
10.00-12.00 |
Робота з учнями школи І та ІІ ст. |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
13.00-14.00 |
Профілактична та розвиваюча робота |
14.00-15.00 |
Робота з учнями молодшої школи |
|
15.00-16.00 |
Соціальне інспектування |
16.00-17.00 |
Організаційно-методична робота |
|
Четвер |
8.00-12.00 |
Методичний день |
13.00-17.00 |
Методичний день |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
П’ятниця |
8.00-10.00 |
Соціально-педагогічне дослідження
|
10.00-11.00 |
Організаційно-методична робота |
11.00-12.00 |
Робота з учнями школи І та ІІ ст. |
|||
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
12.00-13.00 |
Обідня перерва |
|
13.00-14.00 |
Консультації для учнів |
14.00-15.00 |
Робота з учнями школи ІІІ ст. |
|
15.00-16.00 |
Консультації для педагогів |
16.00-17.00 |
Консультативна робота з педагогами школи |
1 грудня - Всесвітній день боротьби зі СНІДом і порозуміння з ВІЛ інфікованими та хворими на СНІД.
Цілодобова лінія психологічної підтримки «Між нами» Львівський міський центр соціальних служб— 0800307305. Дзвінки з будь-яких операторів — безкоштовні.
Цілодобова безоплатна правова допомога /Free Legal Aid. - 0 800 213 103. Консультування з правових питань.
Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096 039 22 58; 099 198 57 95; 063 558 12 82.
Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210 160.
Центр-Ресурс Професіонал. Системний сімейний психотерапевт. 09.00 – 20.00 тел у Польщі +4873 311 52 96. Вайбер, телеграм: (067)-718-99-66 (063)-721-04-63 (066)-219-09-73.
Сильне емоційне потрясіння, стрес, відчуття небезпеки можуть викликати у вашої дитини психологічну травму. Читайте нижче, як визначити, що у вашої дитини психологічна травма, та як ви можете їй допомогти. Якщо дитині потрібна допомога спеціаліста - можна звертатися на дитячу гарячу лінію нашого партнера Ла Страда-Україна/La Strada-Ukraine, яка працює в онлайн режимі. Щоб отримати консультацію пишіть:
Фейсбук - https://www.facebook.com/childhotline.ukraine/
Інста - https://www.instagram.com/childhotline_ua
Telegram - @CHL116111
Порядок реагування на випадки булінгу (цькування)
Порядок подання заяви про випадки булінгу (цькування)
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ, ПРИЧЕТНИХ ДО БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)
Міжнародний тиждень толерантності
(14.11-18.11.2022)
Міжнародний день толерантності
https://learningapps.org/14765038 1-9 класи
Виконайте вправу Світ психології
https://learningapps.org/4666646 5-9 класи
Етикет вітання
https://learningapps.org/4972521 1-9 класи
Темперамент
https://learningapps.org/8336869 5-9 класи
Виконайте завдання. Нуль дискримінації
https://learningapps.org/15499287 5-9 класи
Вікторина до дня толерантності 16 листопада.
https://www.youtube.com/watch?v=ElkmNcbh3gs
Квест про толерантність 1-9 класи
https://www.youtube.com/watch?v=eTxfjGioxbE
План заходів до Всеукраїнського тижня з протидії булінгу з 27 вересня по 01 жовтня 2022 н. р.
№ з/п |
Зміст заходу |
Клас |
Дата проведення |
Відповідальні |
1 |
Як зупинити булінг: поради для батьків.https://www.youtube.com/watch?v=pNCvFAOAQco&t=1s
|
5-9 |
Постійно |
Психолог |
2. |
Провести години спілкування з метою профілактики булінгу серед здобувачів освіти: «Протидія булінг в дитячому середовищі» , “Що я знаю про булінг?” (онлайн) |
5-9
|
Протягом тижня |
Психолог |
3. |
Перегляд відеороликів «Булінг. Способи самозахисту» https://www.youtube.com/watch?v=espwzDTLVkE
https://www.youtube.com/watch?v=s6IvvTXK4NY
|
5-9
|
Протягом тижня |
Психолог |
4. |
Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу». (онлайн) |
5-9
|
Протягом тижня |
Психолог |
5. |
Провести бесіди з учнями: «Змінюй в собі негативне ставлення до інших»,« Добро починається з тебе», « Не будь жорстоким» (онлайн) |
5-9
|
Протягом тижня |
Психолог |
6. |
Поради психолога « Як допомогти дітям упоратися з булінгом»
5 мультфільмів які допоможуть запобігти цькуванню серед дітей
https://www.empatia.pro/5-multfilmiv-yaki-dopomozhut-zapobigty-bulingu-sered-ditej/
|
1-9
|
Протягом тижня |
Психолог |
Куди потрібно звертатися за допомогою тим, хто перебуває за кордоном
https://learningapps.org/14765038 1-9 класи
https://learningapps.org/4666646 5-9 класи
Етикет вітання
https://learningapps.org/4972521 1-9 класи
Темперамент
https://learningapps.org/8336869 5-9 класи
Виконайте завдання. Нуль дискримінації
https://learningapps.org/15499287 5-9 класи
Вікторина до дня толерантності 16 листопада.
https://www.youtube.com/watch?v=ElkmNcbh3gs
· Національна дитяча «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» Центру «ЛА СТРАДА-УКРАЇНА»: 0-800-500-333 (для дзвінків з мобільного).
Консультують компетентні в дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники. Тут маленькі українці знайдуть підтримку та пораду стосовно своїх проблем. Батьки, вчителі та вихователі матимуть змогу оперативно отримати індивідуальну консультацію стосовно порушень прав дітей. Дзвінки на лінію – безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх операторів.
· Національна «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» з питань запобігання насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога):0-800-500-335 та 116-123 (безкоштовно з міських телефонів), 386 – для абонентів Київстар, Водафон - 0-800-500-225 та 116-111
На Національній «гарячій лінії» з попередження домашнього насильства можна отримати:
- інформаційні консультації (інформація про організації та установи, до яких можна звернутися у конкретній ситуації, перелік документів, які необхідно підготувати для звернення та інше);
- психологічні консультації (поради та підтримку психолога анонімно у телефонному режимі);
- правову допомогу (консультації та рекомендації юристів щодо конкретної ситуації, поради стосовно правильного складання необхідних документів тощо).
· Омбудсмен з прав дитини в Україні: (044)2556450, (044)2557675
· Єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правової допомоги: 0800 213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів), можна отримати такі послуги:
- безоплатну правову допомогу дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- правові консультації;
- роз’яснення з питань отримання безоплатної правової допомоги;
- інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини, та установи, які опікуються відповідними питаннями;
- зв'язатися з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги; отримати інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку.
Шановні батьки!
Для оперативного вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров`я, а також захисту прав та інтересів ваших дітей ви можете звернутися за допомогою до заступника директора закладу освіти Скляр Л. М., або практичного психолога Ляшенка М. М..
Також просимо звернути вашу увагу, що існує Урядова гаряча лінія з попередження домашнього насильства : 1547
0800 500 225 або 116111 (для дзвінків з мобільного) Національна дитяча «гаряча» лінія.
https://www.legalaid.gov.ua/
https://stoptrafficking.org/
ДО УВАГИ БАТЬКІВ ТА ШКОЛЯРІВ!
- Ви потерпаєте від насильства в родині?
- Не знаєте куди звернутися, щоб проблема була вирішена і не отримала розголосу?
- Ваша дитина не отримує аліментів?
Запрошуємо вас на безкоштовні консультації та дружні бесіди до сімейних радниць. Анонімність гарантується!
Адреса: м. Суми, пл. Незалежності, б. 8
Група в Facebook «Сімейні радники Сумщини»:
https://www.facebook.com/groups/665575643918718/
(графік роботи сімейних радниць оголошується на сторінці групи)
Сімейні радники – це активні українці, лідери суспільної думки у власній громаді, які допомагають іншим людям захищати свої права: спільно з юристами системи безоплатної правової допомоги, фахівцями державної виконавчої служби, психологами, співробітниками Національної поліції та інших органів влади допомагають громадянам отримувати інформацію з питань сімейного права. Сімейні радники працюють як волонтери та забезпечують комунікацію між громадянами та відповідними співробітниками Мін’юсту, інших органів державної влади.
Сімейні радниці на Сумщині – досвідчені освітянки та громадські діячки: Ольга Полякова і Людмила Пономаренко: доцент і викладач кафедри соціальної роботи i менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету, керівниці громадської організації «Лiга сучасних жінок».
У роботі сімейних радниць є два провідні напрями – сприяння виплаті аліментів, як засобу задоволення потреб дитини у її розвитку, та попередження домашнього насильства, яке чинить не лише особисту шкоду, але й гальмує демократичний розвиток на рівні регіону та держави.
Контактні дані сімейних радниць:
Ольга Полякова (050) 40 71 490
Людмила Пономаренко (066) 83 27 220
Завантажити
Корисно знати
Поради батькам першокласників
Початок навчання дитини у першому класі - складний і відповідальний етап у її житті. Адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем. Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок чи бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною, обов'язковою, соціально значущою та оцінюваною, такою, що розширює права і обов'язки дитини, її взаємостосунки з навколишнім середовищем. Змінюється життя дитини: усе підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам. Тому психологічний супровід дітей є важливим процесом у їхньому шкільному житті.
Поради батькам першокласників
1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.
2. Не підганяйте дитину, розраховувати час - це ваш обов'язок.
3. Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.
4. Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Перевірте, чи не забула вона чого-небудь важливого.
5. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів.
6. Забудьте фразу „Що ти сьогодні отримав?!", а краще запитайте: „Про що нове ти сьогодні дізнався?".
7. Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід − зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.
8. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.
9. Пам'ятайте, що телевізор - ворог № 1 успішного навчання. Не потрібно вмикати його раніше, ніж усі завдання будуть виконані.
10. Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною.
11. З перших днів навчання вимагайте виконання режиму дня дитиною, щоб вона лягала спати в один і той же час. Сон для школярів має першочергове значення. У І чверті дитина повинна спати не менше 10-11 годин, потім можна скоротити до 9-10 годин.
12. Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко проходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності. Навпаки, інколи треба похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеличкий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань.
13. Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допоможете та підтримаєте.
Якщо ви дотримаєтеся порад у вихованні, ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною.
Успіхів вам!
Пам'ятка для батьків
Як навчити дитину успішно виконувати домашнє завдання?
Як допомогти дитині не просто виконати сьогоднішнє домашнє завдання, але й навчити її обходитися без нашої допомоги?
Комусь з дітей вистачить тиждень-другий, комусь – декілька місяців або ще більше. Але у будь-якому випадку в цьому процесі буде декілька етапів.
Перший етап – ви якомога більше завдань виконуєте разом із дитиною. Прагнете зрозуміти, яких знань, навичок їй не вистачає, з’ясувати, чи немає у неї неправильних способів виконання, звичок у роботі. Допомагаєте позбутися недоліків і неправильних способів дії.
Другий етап. Частину роботи дитина виконує сама. Але ви повинні бути впевнені, що з цією частиною роботи вона впорається. Швидше за все, спочатку це буде дуже невелика частина, але дитині необхідне відчуття успіху. Оцініть з нею результат. Після кожної самостійно й успішно виконаної частини ставте який-небудь значок, наприклад знак оклику або задоволене личко. Через якийсь час ви разом з дитиною переконаєтеся, що правильно зроблена частина збільшується щодня. У разі невдачі спокійно розберіться, що є перешкодою. Навчіть дитину звертатися по допомогу у разі виникнення конкретних питань. Головним на цьому етапі має бути усвідомлення дитиною, що вона може працювати самостійно і впоратися зі своїми труднощами.
Третій етап. Поступово самостійна робота розширюється до того, що дитина сама виконує усі уроки. Ваша підтримка на цьому етапі швидше психологічна. Ви знаходитесь неподалік, займаєтесь своїми справами. Але готові прийти на допомогу, якщо знадобиться. Перевіряєте зроблене. Сенс цього етапу в тому, аби дитина переконалася, що вона дуже багато може зробити сама, але ви завжди її підтримаєте.
Четвертий етап. Дитина працює
самостійно. Вона вже знає, скільки часу піде на те або інше завдання, і контролює себе за допомогою годинника, звичайного або пісочного. Ви в цей час можете бути відсутні удома або знаходитися в
іншій кімнаті. Сенс цього етапу в тому, що дитина прагне подолати всі труднощі сама. Відкладати до вашої появи можна тільки найважче. Ви перевіряєте зроблене. Це необхідно, поки остаточно не
виробиться навичка самостійної роботи. Ви вважаєте, що такий підхід займе у вас багато часу і сил? А хіба менше часу і емоцій ми витрачаємо на безплідну боротьбу («щоб сів, щоб почав, щоб не
відволікався...»)? На надолужування упущеного по ночах перед контрольною? Чого ж тоді вимагати від дитини, якщо ми самі не можемо організувати, спланувати свою допомогу їй?На надолужування
упущеного по ночах перед контрольною? Чого ж тоді вимагати від дитини, якщо ми самі не можемо організувати, спланувати свою допомогу їй? Тож будьте гарним прикладом для вашої дитини і
допоможіть їй!
Готуємося до екзаменів!
Поради психолога учням та батькам
Завершується навчальний рік, наближається пора державної атестації, незалежного оцінювання, і кожна сім’я, і діти, і їх батьки прагнуть зробити все можливе, щоб отримати високий результат.Проте, у багатьох молодих людей ситуація іспиту викликає таку кількість негативних емоцій, що на переживання стану тривоги витрачається більше сил, ніж безпосередньо на підготовку та здачу екзамену.
Як же підготуватися до випробувань найбільш ефективно, не витрачаючи зайвого часу та енергії? Як діяти на самому екзамені, щоб продемонструвати свої найкращі сторони и отримати високий результат?
Почнемо з найбільш загальних рекомендацій.
1. Не скорочуйте час на сон. Якщо ви будете спати менше, ніж потрібно вашому організму, це приведе до зниження продуктивності інтелектуальної діяльності, і ви не зможете компенсувати ці втрати, навіть доклавши героїчних зусиль.
2. Залишайте час на короткий відпочинок. Ви засвоїте більше інформації, якщо під час підготовки будете робити короткі перерви. Їх можна використати для прогулянок, занять спортом, спілкування з товаришами.
3. Якщо є така можливість, об’єднайтесь з однокласниками в групу з 3-4 осіб. Розподіліть між собою питання, які кожен буде готувати. Потім, коли ви зустрінетесь, обміняйтесь інформацією, це ефективніше і цікавіше ніж підготовка на самоті.
4. Налаштовуйте себе на успіх. Коли людина програмує себе на невдачу, посилюється тривога, внаслідок чого погіршується настрій, зникає бажання готуватися до екзамену.
5. В день іспиту прокиньтесь трохи раніше, ніж звичайно, коротка зарядка, легкий сніданок допоможуть вам бути енергійним і бадьорим. Пам’ятайте, що певний рівень хвилювання є нормальним і може допомогти мобілізувати ваші інтелектуальні ресурси. Якщо хвилювання здається вам надмірним, глибоко вдихніть і уявіть собі, що негативні емоції ви видихаєте разом з повітрям. Ця вправа допоможе заспокоїтися та налаштуватися на робочий стан.
6. На усному екзамені відповідайте по суті питання, структуруйте інформацію. Отримавши питання, підготуйте письмовий план відповіді, визначивши ключові моменти та їх взаємозв’язки, чітко сформулюйте основні терміни. Це надасть вашій відповіді переконливість та послідовність.
7. Не мовчіть! Краще повторити свою думку іншими словами. Довгі паузи у відповіді сприймаються екзаменатором як слабкість або відсутність усвідомлених знань.
8. Зверніть увагу на те, що ви скажете на початку відповіді. Цим можна привернути увагу та справити позитивне враження на членів комісії.
9. Пам’ятайте, що краще сказати менше, але послідовно і логічно, ніж багато, але безсистемно.
10 Не забувайте, що впевненість у собі приходить з усвідомлення того, що ви добре підготувалися і вмієте роботи все, що вимагається програмою. Зосередитися потрібно не на відчутті тривоги, а на змісті своєї роботи. Це допоможе заспокоїтися і отримати гарний результат.
А тепер поговоримо про те як слід повторювати навчальний матеріал, щоб пам’ять працювала найбільш ефективно.
1. Облаштуйте власне робоче місце, приберіть зайві речі, що можуть заважати та відвертати увагу.
2. Складіть план на кожен день підготовки, щоб чітко знати, що треба повторити сьогодні.
3. Якщо відсутній робочий настрій, почніть з матеріалу, який ви знаєте краще, або який вас найбільше цікавить. Це допоможе активізувати пам’ять та увагу. Після цього можете працювати з розділом, який знаєте гірше.
4. У процесі повторення включайте різні види мисленевої діяльності: визначайте головне, створюйте різні види опор: плани, схеми, малюнки, використовуйте асоціації.
5. При кожному читанні матеріалу ставте основну мету: пригадати те, що вивчалося на уроках, узагальнити, перевірити рівень засвоєння.
6. Використовуйте різні види читання: повільне з обдумуванням, вибіркове, оглядове. Це дозволить економити час та краще усвідомити зміст матеріалу.
7. Виконуйте якомога більше практичних вправ та тестів, це дозволить удосконалити ваші уміння та навички. Про це особливо слід турбуватися при підготовці до зовнішнього оцінювання, яке проводиться на тестовій основі.
8. Залиште вільний день напередодні екзамену, щоб ще раз переглянути матеріал та окремо зупинитися на складних питаннях.
Постійно підбадьорювати,заохочувати демонструвати впевненість у їхньому успіху, у їхніх можливостях. Виховувати правильне ставлення до результатів своєї діяльності,уміння правильно оцінити їх ,опосередковано ставитися до власних успіхів,невдач,не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності ;
Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;
Розвивати орієнтацію на спосіб діяльності ;
Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками , розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;
Щоб перебороти скутість ,потрібно допомагати дитині розслаблюватися,знімати
напругу за допомогою рухливих ігор,музики,спортивних вправ ;допоможе
інсценізація етюдів на пряв сміливості,рішучості,що потребує від дитини
психоемоційного ототожнення себе з персонажем;ігри,що виражають тривожність
занепокоєння учасників,дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх,
оцінити їх як характеристики ігрових персонажів,а не даної дитини,і на основі
психологічного «розототожнення» з носі є гнітючих переживань позбутися власних
страхів.
Не сваріть дитину за те,що вона посміла гніватися на вас. Навпаки,поставтеся до неї,до її обурення з розумінням і повагою :допоможіть їй усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.
Тільки тоді,коли емоції згаснуть,розкажіть дитині про те,як ви переживали,коли вона виявляла свій гнів. Знайдіть разом із нею владу форму висловлювання претензій .
Поспостерігайте за собою. Дуже часто ми самі виховуємо своє роздратування,терпимо його доти,доки воно не вибухне,як вулкан,яким уже не можна керувати. Набагато легше й корисніше вчасно помітити своє незадоволення і проявити його так,щоб не принизити дитину, не звинуватити, а просто виявити своє незадоволення.
Кілька порад батькам із формування в дітей адекватної самооцінки:
Не оберігайте дитину від повсякденних справ,не прагніть вирішувати за неї
всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина
виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
Не перехвалюйте дитини, але ї не забувайте заохочувати її, коли вона цього
заслуговує.
Заохочуйте в дитині ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але
Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини. підкресліть достоїнства
іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.
Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте
у голос свої можливості й результати справи.
Не порівнюйте дитини з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією,
якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).
Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
Батьки у взаєминах зі своїми дітьми мають зменшувати хворобливість їхніх
переживань з приводу невдач, допомогти їм емоційно долати ситуації, пов’язані
зі шкільними оцінками. Похвала їм необхідна, але треба вказати на помилки,
неточності.
Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї? як зробити так, щоб ваше ставлення
позитивно впливало на вашу дитину, а не ще більше її пригнічувало?
Правило 1: заспокойтеся. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один… два… десять… відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні «успіхи». «постійте в черевиках» своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може… тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може… допомогти розібратися у складній теоремі, а може… Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути гальма.
Правило 2: не поспішайте. Старий, педагогічний одвічний гріх. Ми очікуємо від дитини всього і негайно. Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому не уявляємо, як нашкодили. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрил кою і ненавидить учіння, школу, а може й… вас.
Правило 3: безумовна любов. Ви любите свою дитину не зважаючи на її успіхи
в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою у собі і
долати невдачі. А як же ставитися до невдач?… Вона вас засмучує і… все.
Правило 4: не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка – достатнє
покарання, тому й не доцільно карати за одні й ті ж самі помилки. Дитина очікує
від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибирати один – той,
якого ви хочете позбутися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6: вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації
най значущіших для самої дитини шкільних труднощів. Але якщо вас обох
турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно й виразності, й
переказу.
Правило 7: – головне: хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Людина
схильна сприймати будь-яку оцінку глобально, вважати, що оцінюють всю її
особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від
оцінки її роботи.
Правило 8: – найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її
особистими вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та не
успіхами сусіднього Івана.
Правило 9: не скупіться на похвалу, будуючи стосунки зі своєю дитиною, не
орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Нема такого двієчника, котрого нема за що
похвалити.
Правило 10: означає в морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися,
вкорінюватися дитяча віра в себе та в успіх навчальних старань. Оцінювати
дитячу працю потрібно індивідуально, тактовно. Саме за такої умови в дитини не
Правило11: ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні завдання,
й вона спробує їх виконати. Не спокушайте дитину метою, якої не можливо
досягти.
Правило 12: не рвіть останньої нитки. Досить часто дорослі вимагають: щоб
зайнятися улюбленою справою, дитина повинна виправити свою успішність
у навчанні. В ряді випадків така заборона має стимульний характер і справді
спонукає дитину до навчання. Але найчастіше так буває, коли справи з навчанням
не дуже запущені і до нього ще не втрачено інтересу. Якщо ж його вже нема,
а в дитини є хобі, галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко
підтримувати, бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного
життя в навчанні.
Для того щоб правила були ефективними, необхідно їх об’єднати: дитина має
бути не об’єктом, а співучасником своєї оцінки. Її слід самостійно навчити
оцінювати свої досягнення. вміння себе оцінювати є необхідним компонентом
уміння вчитися – головного засобу подолання труднощів у навчанні.
Підготовка до іспитів:
1. Ваша увага повинна бути зосереджена тільки на підготовці до іспиту.
2. Складіть план підготовки до іспиту.
3. Розпочніть підготовку до іспиту з повторення важких тем, а легкі виконайте наприкінці.
3. Запам'ятовуйте матеріал осмислено, а не механічно.
5. Чергуйте розумову діяльність з фізичною.
6. Організуйте свій режим праці. Більш продуктивною робота буде зранку, тому починайте вчити матеріал, поки «свіжа» голова.
7. В останню ніч рекомендується добре виспатися, щоб організм мав резерви та краще працювала голова.
На іспиті:
Іспит - - це складний і важливий етап, тому на допомогу наступні поради:
1. Зосередьтеся і заспокойтеся, але якщо ви схвильовані, то закрийте очі, розслабтеся, згадайте на хвилину щось приємне.
Після того, як ви прийдете в робочий стан, уважно прочитайте питання.
2. Починайте з того, що знаєте, але якщо ви щось не можете згадати зовсім, нічого, зрештою, володіючи достатнім обсягом знань за предметом, можна додуматися самостійно.
3. Складіть план відповіді та фіксуйте тільки основне, залишаючи вільне місце для тих деталей, які ви пригадаєте пізніше.
4. Відповідь має бути конкретною и лаконічною, яка містить факти і цінну інформацію: конкретні цифри, деталі, факти …
5. Використовуйте метод виключення, який дозволяє сконцентрувати увагу.
6. Залиште час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути переглянути, додати щось або виправити явні помилки.
7. Прагніть виконати всі завдання, але пам'ятайте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень складності, тому кількість вирішених вами завдань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки
Бажаємо Вам успіхів!
Порада перша і найтяжча.
Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу. Пам'ятайте,
що успіх – це насамперед праця. Не вірте красивим фільмам,
де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.
Порада друга - про любов.
Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе
оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди - полюби їх сам.
Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?
Порада третя - особлива.
Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.
Порада четверта - про найдорожче.
Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його.
Порада п'ята - пріоритетна.
Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати
себе в нових справах ніколи не завадить. Хто знає, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.
Порада шоста - навчайся!
Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує ,що ти і так багато знаєш та умієш.
Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!)
Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час?
Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.
- Вчитися не заради оцінки, а для здійснення гуманних, патріотичних цілей і досягнень.
- Направляти свою навчальну діяльність на глибоке оволодіння знаннями з основ наук, бути ініціативним, самостійним, найповніше виявляти себе.
- Дотримуватися вимог школи, правил внутрішнього розпорядку, гідно вести себе.
- Бути ввічливим у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставитися до батьків.
- Турбуватися про молодших.
- Виявляти милосердя.
- Дбати про пристойний зовнішній вигляд, власну гігієну.
- Не допускати куріння, не вживати слабоалкогольних та спиртних напоїв, наркотичних засобів.
·
Проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
реалізовувати демократичний стиль керівництва;
не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;
намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці;
орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
допомогти учням з низьким соціальним статусом в классному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі;
проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.