Вакула Ольга Федорівна,

директор навчального закладу. Працює у школі з 1984 року, на посаді директора - з 1 вересня 1992 року.

Міжнародний форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи»

 

03.02.2022 року відбувся Міжнародний форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи».  Долучилась до роботи секції керівників закладів загальної середньої освіти. Фахівці з різних куточків світу ділились своїм досвідом роботи розбудови освіти та перспективи її розвитку.

 

Зокрема, Ігор Смагін, директор Житомирського ІППО, доктор педагогічних наук, поділився досвідом роботи упровадження Державних стандартів, а Андрій Табачин розповів та презентував програму «MozaBook», використання електронних підручників. Анастасія Корнієнко (Баррі) наголосила на основних трендах освіти в Китаї, а Пак Ті Ин(представник Сингапуру) зазначив, що освіта – це інвестиція, а не витрати держави. Завдяки цим інвестиціям держава стала розвиненою країною. Про проєкт як ключовий аспект розвитку освіти цікаво презентував Павле Тваліашвілі (Грузія).

 

Директор Вакула О.Ф.

 

Як налагодити освітній процес в умовах дистанційного навчання

 

Як забезпечити на належному рівні проведення освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання?

 

Відповідь на це питання можна отримати, переглянувши управлінський інтенсив «Як налагодити освітній процес в умовах дистанційного навчання», проведений Державною службою якості освіти у Сумській області. Захід організовано за співпраці з освітніми партерами управління Державної служби якості освіти у Сумській області:Комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних  працівників» Чернеччинської сільської ради Охтирського району Сумської області, директор Марина ПАНЧЕНКО; 

 

Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Роменської міської ради Сумської області», директор Галина МАЛЬЦЕВА; Центру професійного розвитку педагогічних працівників Сумської міської ради, директор Вікторія ЗАКОРКО; Центру професійного розвитку педагогічних працівників Кролевецької міської ради, директор Тетяна КОРНІЄНКО. Усі, хто долучився до заходу, ознайомилися з основними вимогами щодо організації   освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.

 

Виступи поділені на блоки за такими темами:

 

1. Застосуваннятехнологійдистанційногонавчання в управлінськійдіяльності в умовах карантину як нова форма організаціїосвітньогопроцесу.

 

2. Розклад.

 

3. Інтернет-платформи (Організація освітнього процесу. Інтернет – платформа).

 

4. Педагогічна діяльність.

 

5. Система оцінювання.

 

6. Освітнє середовище нформаційна безпека під час дистанційного навчання;комунікація зі здобувачами освіти та їх батьками як один із чинників створення безпечного та комфортного освітнього середовища в умовах дистанційного навчання)

 

7. Кращі практики дистанційного навчання.

 

Представники Державної служби якості освіти у Сумській області, Центрів професійного розвитку педагогічних працівників області, керівники закладів освіти та їх заступники, педагоги ділились набутим досвідом роботи з організації дистанційного навчання.

 

Запрошую колег до перегляду цікавого та корисного матеріалу. Покликання на YouTube -трансляцію:

 

https://youtu.be/W8BO9emw65w 

 

 

 

Директор Вакула О.Ф.

 

Управлінський інтенсив

 

01 лютого 2022 року брала участь в Управлінському інтенсиві  «Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладів освіти», що проводився УДСЯО у Сумській області. Головний спеціаліст відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю закладів освіти управління Державної служби якості освіти у Сумській області Анна Білан висвітлила актуальні питання щодо забезпечення прозорості та інформаційної відкритості, змістовного та вчасного наповнення вебсайту ЗЗСО.Звернуто увагу на своєчасності оприлюднення інформації та дотримання вимог статей 307 та 308 Цивільного кодексу України щодо захисту інтересів фізичної особи при проведенні фото-, кіно-, теле- та відеозйомок.

 

Директор Вакула О.Ф.

 

Інформаційний хаб

 

 

23.11.2021 року о 14.00 Центр професійного розвитку педагогічних працівників Сумської міської ради провів інформаційний хаб, у ході якого обговорено сучасні вимоги до оформлення документів відповідно до ДСТУ 4163:2020, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, можливостей національної платформи EdWay щодо професійного розвитку педагогічних працівників. Розглянуті також питання співпраці та взаємодії Центру професійного розвитку педагогічних працівників Сумської міської ради та закладів загальної середньої освіти.

 

Координатори Центру надали цікаву та необхідну інформацію для керівників закладів освіти.

 

Директор Вакула О.Ф.

 

Участь у семінарі

 

25.11.2021 року брала участь у семінарі «Функція контролю в управлінні закладом загальної середньої освіти в умовах розбудови його внутрішньої системи забезпечення якості», який проводило управління Державної служби якості освіти у Сумській області. Програма семінару була цікава і корисна та передбачала висвітлення та обговорення таких питань: «Контроль за веденням обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів» (доповідач - Світлана ШУЛЬЧЕВСЬКА, начальник відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю закладів освіти»; «Вебсайт – потужний інформаційний простір закладу освіти» (доповідач - Лариса БАБІЙ, провідний спеціаліст відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю закладів освіти»; «Контроль з питань протидії (запобігання) булінгу в закладі загальної середньої освіти» (доповідач - Анна БІЛАН, головний спеціаліст відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю закладів освіти»; «Організація дистанційного навчання: нормативні та практичні аспекти» ( доповідач - Любов КОЛОМІЄЦЬ, головний спеціаліст відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю закладів освіти»;«Контроль за станом виконання навчальних програм у школі» (доповідач - Ірина КОЛЯДЕНКО, заступник директора Комунальна організація (установа, заклад) "Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів - ліцей Шосткинської міської ради Сумської області); «Організація контролю за забезпеченням здорових та безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу» (доповідач - Лариса ІЛЛЮТЧЕНКО, директор Ямпільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів N2 Ямпільської селищної ради); «Вивчення документації НУШ через використання таблиць» (доповідач - Інна МОСКОВЕЦЬ, заступник директора Пустовійтівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Петра Калнишевського Роменської міської ради); «Використання Форми вивчення педагогічної  діяльності в контрольно-аналітичній діяльності заступника керівника школи» (доповідач - Ольга МЕРЦАЛОВА, заступник директора Середино-Будський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів N1 Середино-Будської міської ради).

Директор Вакула О.Ф.

 

Участь у вебінарах

 

03 серпня 2021 року стала учасником вебінару «Реалізація проєктів у рамках державних програм «Нова українська школа», «Здорова нація» та «Розумне місто», під час яких було обговорено ряд важливих питань щодо розвитку сучасної освіти, оснащення закладів освіти відповідно до вимог НУШ. Зокрема, В.Козак, експерт з питань надання публічних послуг, звернув увагу на розвиток програми «Здорова Україна», першою складовою якої є створення моделі здорової школи. А В.Петрук познайомив з продуктами робототехніки, які варто впроваджувати в закладах освіти. А ще учасники мали змогу познайомитись з переліком проєктів, у яких може взяти участь кожен заклад освіти. Розвиваймо освіту разом!

 

Керівник закладу

 

Впровадження системи ХАССП

      Збалансоване харчування – запорука міцного здоров’я. Як же організувати таке харчування, щоб задовольнити потреби школярів та дотриматись вимог ХАССП? Саме про це йшла мова під час семінару 25.05.2021 року, під час якого була наочно представлена інформація щодо облаштування харчоблоку, вимоги до приміщень, приймання продукції та ведення документації. Це все стане у нагоді у плануванні, організації харчування учнів і створення безпечних умова харчування в закладі освіти.

Підвищуй свій професійний рівень через консультації!

18 та 21 травня брала участь у тематичних консультаціях управління Державної служби якості освіти у Сумській області з таких тем: «Створення власної Освітньої програми: поради для директора школи» та «Річний план роботи школи як частина Стратегії розвитку». 

         Заступник начальника управління  - начальник відділу інституційного аудиту Наталія Юшко та начальник управління Алла Рябуха надали невичерпну інформацію з цих питань. Інформація актуальна і буде взята до роботи в закладі освіти.


Підвищувати ІК-грамотність – це сучасно

 26.05.2021 року долучилася до воркшопу «ІК-інструменти для створення інтерактивних вправ» у рамках проєкту «Територія цифрової компетентності», започаткований Центром ПРПП Сумської міської ради. Консультанти центру познайомили з Leaning Apps та Word wall, за допомогою яких можна створювати власні навчальні ресурси, що є невід’ємною частиною роботи кожного вчителя, забезпечивши таким чином дотримання Положення про академічну доброчесність.

_____________________________________________________________________________

Освітні студії

 

Протягом січня-лютого 2021 року Управлінням ДСЯО в Сумській області проведені Освітні студії, у роботі яких і я брала участь. За період проведення студій були висвітлені питання, зокрема: «Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу з питань ОП та БЖ», «Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою», «Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу: управлінський аспект», «Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності», «Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників», «Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності», «Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу та Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти», «Організація шкільного харчування».

 

У ході роботи студій кожен міг отримати відповіді на хвилюючі питання, почерпнути досвід колег, скласти план дій щодо удосконалення системи якості освіти у своєму закладі.

 

 

 

Міжнародний семінар

У рамках проєкту «Розвиток системи оцінювання якості освіти в регіонах України», який реалізовується Асоціацією з міжнародних питань у співпраці з Чеською шкільною інспекцією та Державною службою якості освіти, за підтримки Чеської агенції розвитку 3 листопада 2020 року відбувся Міжнародний онлайн вебінар для освітян Донецької, Запорізької, Кіровоградської, Одеської, Сумської та Херсонської областей «Оцінювання діяльності шкіл як засіб підвищення якості освіти».

 

До цього заходу долучилась і я. ОндржейАндрис, заступник головного шкільного інспектора Чеської шкільної інспекції, познайомив з особливостями інспектування шкіл Чехіі. Як виявилось, багато спільного в діяльності Чеської шкільної інспекції та Державної служби якості освіти нашої області. Значимими були слова: «Неможливо дійти до мети, якщо ми не знаємо, як вона виглядає і де вона». Тобто, кожен заклад освіти ставить перед собою мету, розробляє Стратегію розвитку та втілює її в життя, створюючи безпечне середовище та залучаючи усіх учасників освітнього процесу.

 

Директор Вакула О.Ф.

 

«Освітні студії» від управління ДСЯО в Сумській області – цікаво, корисно, важливо

Щовівторка протягом місяця управління Державної служби якості освіти» в Сумській області проводило «Освітні студії» для керівників закладів освіти, до яких долучалась і я.

 

         Спеціалістами управління надана невичерпна інформація щодо всіх аспектів діяльності закладу освіти. 27.10.2020 висвітлено питання інституційного аудиту, який стартував восени 2020 року. Наголошено на важливості правильного підходу до планування роботи закладу, управлінського  контролю. Рябуха А.П., керівник управління,  звернула увагу на те, що в міжатестаційний період управлінням Державної служби якості освіти будуть здійснюватися аудити, державний нагляд та контроль. 

Безперервне навчання

26 та 27 жовтня 2020 року проходила Всеукраїнська практична онлайн конференція і тренінг «Компетентнісний підхід до навчання. Практикум для сучасного вчителя». Протягом двох днів педагоги-практики ділились своїм досвідом з таких питань: «Компетентнісний підхід у сучасній освіті», «Діяльнісний підхід в НУШ», «Формування лідерської компетентності сучасного вчителя», «Компетентнісний урок та позаурочна діяльність з географії», «Комунікативна компетентність через навчання online» тощо. Цікавими творчими наробками поділились учитель української мови та літератури Полтавського міського багатопрофільного ліцею Тетяна Балагура, учитель початкових класів Тетяна Бондар з Хмельниччини, Пуденко Оксана, учитель біології та інші. Усі цікавинки взяті до уваги та матимуть продовження в освітній діяльності. 

EdCamp Ukraine

  04.08.2020 стала учасником серпневої онлайн-толоки EdCamp Ukraine #3,  присвяченої темі «Нові сили й ідеї – для нового навчального року» та збагатилась цікавим досвідом, як краще підготуватись до нового 2020-2021 навчального року. Під час заходу мова йшла і  про фінський досвід дистанційної освіти.

       Розмаїте спікерське коло онлайн-толоки #3: Дмитро Науменко (Фінляндія, Ювяскюля), Любомира Мандзій (МОН України), Сергій Горбачов (Освітній омбудсмен), Лідія Таран (телеведуча), Наталія Нура («Mindspot»), Володимир Божинський (МОН України), Ігор Осика («USAID ВзаємоДія»), Зоя Звиняцьківська (ГО «Смарт Освіта»), Альона Парфьонова (ГО «БАТЬКИ SOS») та фахові практикині Світлана Олексюк, Алла Рябуха, Майя Тутаєва, Вікторія Косик. Проте кожен з учасників надихнувся новими ідеями, отримав заряд бадьорості.

       Крім того, на онлайн-толоці #3 були задіяні аж ТРИ потужні «освітні вмикачі»: 

• «Світлофор освітньої доброчесності» – вмикаємо! 

• мовна ПідКЛЮЧка – вивчаємо! 

• зіркова енергія і мудрість – заряджаємося!

      Протягом дня вдалось цілком поринути в онлайн-толоку зі спільнотою відповідального вчительства. 

       Долучайтесь до подій EdCamp Ukraine!

                                                                       Керівник закладу Вакула О.Ф.


Фестиваль ідей 2020

         25-26 червня брала участь у Фестивалі ідей 2020. Зазвичай, цей захід проводиться в м. Одесі, але цього року вперше організований онлайн. Протягом трьох днів спікерами фестивалю були висвітлені питання переосмислення світової безпеки та завдання світової та європейської спільноти у забезпеченні безпеки і основні проблеми сьогодення. Роль міжнародних організацій і альянсів із забезпечення безпеки у збереженні миру та вирішенні конфліктів. Потенційні проблеми безпеки, що через кризу можуть спіткати Східну Європу, зокрема Україну, у найближчому майбутньому. Про виклики пандемії з української перспективи проходило спілкування з такими спікерами, як: Олександром Елькіним, Анною Мазур, Андерсом Ослундом, Тимофієм Миловановим, Юлією Федів, Юлією Сінькевич, Юрієм Андруховичем та іншими. У фокусі дискусій: дистанційна освіта в Україні, що чекає на українську економіку, війна та мир на тлі ковіду, коронавірус і ринок праці, криза культури і культура кризи. Теми виступів, які мене зацікавили: «Гігантський стрибок до шкіл онлайн: екстрені заходи чи нова реальність?», «Подорож по території цінностей», «Дистанційна освіта в Україні: право на помилку», «Досвід подолання COVID-19 в Україні: уроки, які необхідно засвоїти», «Цифровізація повсякденності», «Чому варто вчитися у світі надлишку інформації?» та інші. Своїм баченням з цих питань поділились Марія Золкіна, Валерій Пекар, Денис Полтавець, Зоя Литвин, Любомира Мандзій, Володимир Курпіта, Катерина Ясько, Лариса Мудрак, Владислав Головін та багато інших.

        Зі спілкування зі спікерами отримала відповіді на хвилюючі питання сьогодення, збагатилась ідеями, що можуть змінити подальший розвиток подій на краще.


Онлайн - толока

01 червня брала участь у Онлайн-толоці EdCamp Ukraine: для розуму і серця! - «Підсумки навчального року і завдання на літо».  Під час Події мова йшла про наскрізні компоненти «для розуму» і «для серця», про нові правила сертифікації в ГО «ЕдКемп Україна» та про найближчі плани.

Ведучі Олександр Елькін та Олена Масалітіна спрямували увагу присутніх на основні питання Онлайн-толоки. В.о.міністра освіти і науки України Любомира Мандзій  розповіла про українську освіту в умовах карантину, а  Лілія Гриневич, Олена Ліннік та Наталя Софій, упорядники професійного стандарту вчителя,  розповіли, яким має бути сучасний професійний стандарт вчителя.  Цікаво  було зроблено огляд бібліотечки від EdCamp Ukraine і Mamino, а  Слава Фролова надихнула ідеями продуктивних канікул для вчительства, дітей і батьків.

Неймовірна позитивна атмосфера, заряд бадьорості й натхнення отримали всі учасники Онлайн-толоки. До наступних зустрічей! Гарного відпочинку влітку та нових ідей!

"Практика розслідування нещасних випадків на виробництві".

Карантин не став на заваді навчанню по поглибленню знань з цифрової грамотності на базі інструментів Google. Протягом цього періоду взяла участь у відеотренінгу "Практика розслідування нещасних випадків на виробництві".

ЗРОСТАЙМО#І#РОЗВИВАЙМОСЯ#РАЗОМ!

Чай з присмаком Щастя. Так, Щастя, бо саме це слово стало ключовим під час зустрічі директора закладу та учнів 5 та 6 класів. Діти у невимушеній атмосфері спілкування були СПРАВЖНІМИ, вчились виробляти правила добрих взаємин, ділились особистими враженнями з важливих питань життєдіяльності закладу. Приємним було те, що школярі відзначають позитивні зміни у розвитку закладу, безпечність освітнього середовища. А ще - вони щасливі, що навчаються саме в цій школі і творять її історію.

Анонс

 

1. 26 листопада 2019 року була учасником науково-практичного форуму ІУ Всеукраїнської конференції з міжнародною участю на базі Сумського державного педагогічного університету ім. А.Макаренка з теми: «Актуальні питання охорони праці та здоров’язбереження в галузі освіти».

 

2.     З 06.12.2019 року по 08.12.2019 року пройшла курси підвищення кваліфікації директорів закладів загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа».

 

3.  17.12.2019 року пройшла тренінг на тему: «Шкільна освіта в умовах Індустрії 4.0: конструювання успішного майбутнього».

 

4.   20.12.2019 року пройшла тренінг на тему: «Дитина з ментальними розладами в класі. Взаємодія, підтримка навчання» в рамках курсів з інноватики «Educationtour».

 

Обмін досвідом – відкрий світ, відкрий себе

               Мальовничими пейзажами та величністю гір зустріло Закарпаття делегацію освітян з м. Суми на чолі з директором Інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради Плахотніковою Г.Д.. Поїздка проходила в рамках міського проекту «Круглі столи «Обмін досвідом – відкрий світ, відкрий себе» на початку жовтня, під час якої відбулось знайомство з навчальними закладами м. Ужгорода. У перший же день нас гостинно зустрів Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти. У формі круглого столу відбулось знайомство з керівництвом закладу та його колективом. Директорка інституту розповіла про основні напрямки роботи, а завідувач кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін, кандидат педагогічних наук Гнаткович Т.Д. презентувала останні наробки: завдання для підготовки учнів до ЗНО з української мови та літератури та посібник програм факультативних курсів для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з української мови.

 

              За час перебування в Ужгороді сумчани побували в класичній гімназії, де познайомилися зі структурою учнівського врядування та цікавими справами, які проводять в закладі та в місті школярі; школі-ліцеї №20, у якій створена Школа лідерів; ДНЗ №42 «Джерельце» та спеціалізованій школі з поглибленим вивченням іноземних мов №5. Кожний навчальний заклад виявився по-своєму цікавий, зі своєю історією, традиціями, з самобутньою культуру, націлений на європейський розвиток. Великий досвід продемонстрували колеги в галузі проектної діяльності, участі в грантах тощо.

 

               Звичайно ж, сумчани із захопленням оглянули Ужгородський та Мукачівський замки. Незабутні враження залишилися від природи Закарпаття, р.Уж. Додому повертались сповнені новими ідеями і проектами в освітній галузі та в кожному закладі зокрема. І  вкотре педагоги впевнились, що міський проект «Круглі столи «Обмін досвідом – відкрий світ, відкрий себе» дієвий і несе в собі неабиякий заряд позитиву, націлює на творчий пошук і впровадження в шкільне життя нового, прогресивного.

 

Тренінгове навчання

Перемагати – дурне заняття. Не перемогти, а переконати – ось що гідне слави.

                                                                                                                                                              Віктор Гюго


            08 грудня 2015 року випала нагода стати учасником Міжнародного проекту «Освіта ХХІ століття: зміни в контексті розвитку інформаційного суспільства» та пройти навчання за практичним курсом «Технологія комунікації переконання». Заняття проводив Геннадій Чепурний – психолог, доктор педагогічних наук РАЕ, керівник центру освітніх технологій «Школа ейдотехніки», президент асоціації розвитку творчої особистості «ВАРТО». У ході проведених тренінгів ознайомилась з класифікацією конфліктогенів, формами впливу на слухачів, а також з моделлю «СТЕС» як ефективною технологією формування навичок співпраці в соціальному і психологічному просторі.

            За результатами навчання отримала сертифікат учасника. Набуті знання стануть корисними у повсякденній роботі керівника, допоможуть уникати конфліктних ситуацій та успішно вирішувати важливі питання як з педагогами, так і з учнями та їх батьками

____________________________________________________________________________

          28 лютого на базі КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти пройшла ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика», у якій я брала участь.

         Планом роботи конференції передбачалось пленарне засідання, екскурсія до Art-galery педагогів Сумщини та секційні засідання. Конференцію відкрив проректор з наукової роботи КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти та менеджменту Грицай С. М. У своєму виступі Сергій Михайлович торкнувся особливостей розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти. Змістовними були виступи і наступних: Сєрих Л.В., завідувачки кафедри теорії і методики змісту освіти, Удовиченко І.В., проректора з науково-методичної роботи, Перлик В.В., ст.викладача кафедри професійної освіти та менеджменту. Усі вони висвітлили питання компетентнісної взаємодії учасників освітнього процесу в умовах реформування освіти, творчої активності та духовного універсуму особистості.

          Цікавою була робота в секції «Компетентність педагога професійної освіти. Психолого-педагогічний супровід особистісно-професійного зростання педагога», де своїми надбаннями поділилися як педагоги шкіл, професійних закладів, вишів, так і психологи. Зокрема, Іващенко І.І., методист з управлінської діяльності КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти окреслила складові іміджу сучасного педагога. Особисто я висловила своє бачення професійної та особистісної компетентності педагога у світні розбудови Нової української школи.

          Кожен з учасників науково-практичної конференції повертався до свого навчального закладу з новими ідеями.

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Наш прапор

прапор школи

Емблема школи

Наш гімн

Слова: Вакула О.Ф.

Є В-Піщане на Сумщині рідній.

Школа невеличка посеред села.

Завітай до неї ти, подружися з дітьми,

Бо найкращі дні для нас – це шкільна пора

Ми гризем граніт науки, біологію вчимо,

Ну а точні всі предмети добре знаємо давно (2)

 

Любим рідну школу і усе навколо

Разом доглядаємо – дорослі и малі,

Не ламай стебельце, просить моє серце,

Краще нам в роботі, друже, ти допоможи.

І тоді нам усміхнуться квіти радо з квітника,

І найкращі дні почнуться – веселися дітвора (2)

 

І хоч космонавти з нас не виростали,

До зірок далеких ми не летимо.

Та все ж головне те, щоб людбми ми стали,

Істину цю кожен знає з нас давним-давно.

Вчителі нам допоможуть перешкоди всі здолать

І тоди, ми запевняєм, буде все у нас гараз. (2).

Профорієнтація

Безпечна дорога додому